آیا اتریوم می تواند وارد کانال 300 دلار شود؟
نوشته شده توسط : علیرضا

رسیدن به کانال 300 دلار است. بیت‌کوین (BTC) در روز های اخیر اندکی رشد داشته و قیمت آن با عبور از مرز 9300 دلار، به 9800 دلار هم رسید. از طرف دیگر اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر مقدار سرمایه‌گذاری، با رشد بیشتری روبرو شد و از 225 به 246 دلار رسید.

از آنجاییکه اتر در چند روز اخیر نسبت به بیت‌کوین عملکرد بسیار بهتری داشته، بیایید به نمودار‌های اتریوم نگاهی بیندازیم. اما سوال اصلی این است که آیا اتر می‌تواند به بیت‌کوین برسد؟

اتر قبل از رسیدن به کانال 300 دلار، با آخرین نقطه مقاومت 250 دلار روبروست

حمایت حیاتی که باید نگه داشته می‌شد و بین 215 تا 220 دلار بود، تستی جزئی بود و به افزایش بی‌درنگ قیمت منجر شد. چنین افزایشی نشان می‌دهد که خریداران مشتاق به خرید اتریوم هستند و قیمت را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهند داد. 

اتر در حال حاضر بهتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه عمل کرده که شاخصی صعودی است. در کنار این سیگنال قوی، حجم معاملات آن هم در چند روز اخیر افزایش داشته است.

اتر در حال حاضر بهتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه عمل کرده که شاخصی صعودی است. در کنار این سیگنال قوی، حجم معاملات آن هم در چند روز اخیر افزایش داشته است.

اغلب اوقات، حجم معاملات جلوتر از قیمت است و ترکیب این واقعیت با دامنه جانبی ای که اتریوم در آن است، افزایش حجم معاملات خبر از انباشت سرمایه می‌دهد.

همچنین قیمت این ارز از بیست و دوم اسفند سال گذشته در حال افزایش بوده، زیرا اتریوم به تعویض پیوسته مقاومت‌های پیشین به حمایت ادامه داده است. نقطه مقاومت/حمایت اخیر در محدوده 217 تا 222 دلار اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: واکنش ویتالیک به تراکنش های میلیونی اخیر اتریوم!related_content

چنین تعویض مقاومت/حمایتی، نشان دهنده ادامه روند صعودی آن و رسیدن به هدف بعدی روی 250 دلار است. قیمت اتر به این محدوده مقاومتی کاملا نزدیک می‌شود.

اگر ETH مقاومت 250 دلار را بشکند، بنابراین سطح 290 دلار احتمالا مانند دفعه قبل دوام نمی‌‌آورد، چون این محدوده مقاومتی مهمی نیست. بیشتر احتمال دارد که نرخ اتریوم/دلار با جهشی بزرگ به 330 و یا حتی 360 دلار برسد. چنین افزایشی می‌تواند یک پیک قیمتی جدید ایجاد کند که نشانه دیگر افزایش قیمت است.

تست کوتاه مدت 234 دلار، غیر محتمل نیست

نمودار چهار ساعته اتر یک فرار واضح از نزول قیمت را نشان می‌دهد و قیمت آن به محدوده مقاومتی 247 تا 252 دلار خواهد رسید. اما آیا این به معنای آن است که اتر می‌تواند مقاومت 250 دلار را در تلاش اول بشکند؟

نمودار چهار ساعته اتر یک فرار واضح از نزول قیمت را نشان می‌دهد و قیمت آن به محدوده مقاومتی 247 تا 252 دلار خواهد رسید. اما آیا این به معنای آن است که اتر می‌تواند مقاومت 250 دلار را در تلاش اول بشکند؟

قطعا نه، چرا که قبل از خروج کامل و اساسی از یک محدوده مقاومتی، انتظار نوسان قیمت زیادی می‌رود. به بیان دیگر، این می تواند به معنای افزایش قیمت بیت‌کوین و عبور از مرز 10500 دلار باشد.

در کوتاه مدت، بازگشت بالقوه به محدوده 232 تا 235 دلار غیر محتمل نیست و در واقع طبیعی نیز هست. از این رو، حمایت قبلی در محدوده 234 دلار می‌تواند به عنوان حمایت عمل کرده و به افزایش قیمت تا 250 دلار کمک کند.

در آخر باید بگوییم که چون محدوده مقاومتی بین 247 تا 252 دلار تاکنون چندین بار تست شده، این مقاومت ضعیف تر شده است. به احتمال زیاد تست مجدد محدوده مقاومتی به یک صعود ناگهانی منجر می شود.

سرمایه‌گذاری کلی در بازار آلت‌کوین در محدوده 82 میلیارد دلار توقف کرده

مقدار سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتالی غیر از بیت‌کوین (آلت‌کوین) هم رشد داشته و هنوز بهتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه عمل می‌کند. به طور مشابه، تست حمایت مورد نیاز در 82 میلیارد دلار اتفاق افتاد و یک جابجایی حمایت/مقاومت را ایجاد کرد. 

مقدار سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتالی غیر از بیت‌کوین (آلت‌کوین) هم رشد داشته و هنوز بهتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه عمل می‌کند. به طور مشابه، تست حمایت مورد نیاز در 82 میلیارد دلار اتفاق افتاد و یک جابجایی حمایت/مقاومت را ایجاد کرد. 

برای حصول اطمینان از افزایش‌های بعدی، 82 میلیارد دلار باید به نقطه حمایتی تبدیل می‌شد که اینطور هم شد. بنابراین، ادامه روند تا رسیدن به مقاومت 95 میلیارد دلار، محتمل است. این اتفاق همچنین می‌تواند راه را برای افزایش میزان تا 113 و 135 میلیارد دلار باز کند و در کنار آن، افزایش قیمت‌های عظیمی برای بسیاری از آلت‌کوین‌ها اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: آلت کوین‌ به چه معناست؟related_content

از آنجاییکه سرمایه‌گذاری کلی در بازار آلت‌کوین به طرز قابل ملاحظه‌ای از بیت‌کوین کمتر است، می‌تواند استدلالی بر این واقعیت باشد که اتریوم همانند ماشه‌ای برای افزایش قیمت بازار آلت‌کوین است. 

به محض اینکه اتر حرکتی کند، باقی ارز‌های فرعی هم از آن پیروی می‌کنند، چرا که اتر بزرگترین آلت‌کوین بازار است و حجم زیادی از پروژه ها در شبکه اتریوم ایجاد شده اند.

علاوه بر این، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر 50 درصد کمتر از بیشترین قیمت ثبت شده آن است. اما اتر هنوز در محدوده 80 درصدی از بیشترین قیمت ثبت شده، نوسان دارد که ضعف آلت‌کوین ها در چند سال اخیر و عملکرد بسیار ضعیف‌تر آن‌ها در مقایسه با بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

حال که در دوره بعد از هالوینگ به سر می‌بریم، قیمت بیت‌کوین در حال تثبیت است و توجه بازار از بیت‌کوین به سمت آلت‌کوین‌ها جلب شده و همین دلیل افزایش قیمت آلت‌کوین ها از جمله اتر می باشد.

اتر هنوز در مرحله تثبیت در مقابل BTC است

قیمت اتر هنوز در حال تثبیت است. بالا و پایین شدن و نوسانات مداوم معمولا نشانگر تراکم هستند که اغلب اوقات منجر به گسترش و افزایش نوسانات می‌شود. 

قیمت اتر هنوز در حال تثبیت است. بالا و پایین شدن و نوسانات مداوم معمولا نشانگر تراکم هستند که اغلب اوقات منجر به گسترش و افزایش نوسانات می‌شود. 

از این رو، اتر یک نمونه عالی از چنین تراکمی است. ارز زیلیکا (ZIL) هم چنین چیزی را نشان داد که منجر به افزایش قابل توجه قیمت آن شد. 

منطقه کلیدی که باید برای ETH در مقایسه با بیت‌کوین نگه داشته شود، 0.023 است. این می‌تواند به عنوان حمایت بالقوه تست شود و با میانگین متحرک 100 و 200 روزه ترکیب شود. تا وقتی این محدوده نگه داشته شود، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار می‌تواند روند صعودی داشته باشد و افزایش قیمت‌های بعدی هم محتمل است.

اگر ETH چنین سطحی را نگه دارد، مهمترین نقطه مقاومت بعدی که باید شکسته شود بین 0.0275 و 0.03 خواهد. اگر اتر بتواند این مقاومت را هم بشکند، هدف بعدی 0.4 است.

بیشتر بخوانید: تراکنش میلیونی اتر برای بار دوم در این هفته!related_content

اگر اتر تصمیم بگیرید که با بیت‌کوین رقابت کند، افزایش قیمت قابل توجهی در محدوده بالاتر از 360 دلار اتفاق می‌افتد و حتی قیمت حدود 500 دلار هم نمیتواند بعید باشد. 

از طرف دیگر اگر قیمت اتر کمتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه باشد، ممکن است کاهش قیمتی دوباره را شاهد باشیم. لازم به ذکر است که میانگین متحرک 100 و 200 روزه یک اندیکاتور (شاخص) حیاتی برای محرک‌های گاوی/خرسی (صعود/نزولی) است. از دست دادن این شاخص، می‌‌تواند منجر به نزول قیمت شود.





:: برچسب‌ها: اتریوم ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: